28 грудня 2016 / Досвід

Залізобетонна співпраця

Залізобетонна співпрацяМикола КОПИЛОВ

ПрАТ «Коростенський завод залізобетонних шпал» завершує поточний рік з прибутком та суттєвими надбаннями в плані модернізації підприємства. Це — результат плідної співпраці з ПАТ «Укрзалізниця», яке нещодавно стало повноправним власником заводу.

Минув рівно рік звідтоді, як акціонерне товариство «Коростенський завод ЗБШ» перейшло із підпорядкування Міністерству інфраструктури України до сфери управління ПАТ «Укрзалізниця». За словами заступника голови правління ПрАТ «Коростенський завод ЗБШ» Людмили Бардовської, завдяки цьому набагато збільшилися обсяги замовлення, швидше та оперативніше стали розв’язуватися з фахівцями питання виробництва та поставок основної продукції — шпал.

У підсумку поточний рік підприємство завершує із очікуваним чистим доходом від реалізації продукції на суму понад 265 млн грн. Це на 75 млн більше, ніж було передбачено річним фінансовим планом. І значно краще за торішні показники. Аби не перевантажувати статтю цифрами, відзначимо лише, що в 2016-му вдалося наростити обсяги виготовлення шпал до 52 тис. м3, що вдвічі краще, ніж було рік тому.

Масовість виробництва принесла результат у вигляді прибутку, що дало змогу спрямувати чималі інвестиції в енергоефективність та модернізацію виробництва. Загалом у це вкладено понад 6 млн грн власних коштів підприємства.

Відходи замість газу

Зокрема, частина електродвигунів на виробництві була оснащена управлінням з частотними перетворювачами. Це сучасні пристрої, які дозволяють більш плавно запускати двигуни. Отже, як повідомив головний інженер підприємства Юрій Заєць, не лише знижується споживання електроенергії, а й обладнання менше разів виходить з ладу через перенавантаження, що особливо актуально у важкий осінньо-зимовий період. Нововведення позначилося і на якості продукції: досягнуто більш рівномірне укладання бетону в форми — без раковин та пустот.

До того ж встановлено два бетонозмішувачі з покращеними характеристиками та меншим енергоспоживанням. При в’їзді на територію підприємства встановлені нові тензометричні автомобільні ваги. Це підвищило точність і оперативність введення інформації про поставки комплектуючих, звело до мінімуму вплив людського фактору в складських операціях.

Враховуючи зростання попиту населення міста і області на будівельний бетон, придбали новий сучасний автомобіль-бетонозмішувач.

Суттєву економію дає скорочення споживання природного газу. Враховуючи його значне подорожчання останнім часом, на підприємстві вирішили застосувати твердопаливні котли. І добре те, що на заводі утворюється вдосталь підходящих як паливовідходів — обрізків деревини. Нині ними опалюють виробничі й адміністративне приміщення, здійснюється гаряче водопостачання, частково тепло використовується і в процесі просушування бетону. Для генерації тепла придбали котли загальною потужністю понад 2 МВт випуску місцевого підприємства.

Це рішення дозволило скоротити витрати газу на 25 %, тобто економити тисячі його кубометрів. Робота з переведення виробничих технологій на тверде паливо триває. Згодом планується взагалі відмовитися від використання газу в літній період.

На 100 %  — українські

Робота таких підприємств, як «Коростенський завод ЗБШ», важлива не лише для залізничної галузі, а й для інших галузей економіки країни. Адже тут знаходять застосування комплектуючі від багатьох інших промислових підприємств. Кінцевий продукт — шпала — на 100 % український! Зокрема, при її виробництві використовується вітчизняний сталевий дріт, цемент, щебінь, пісок. Важливо і те, що й обладнання — також українського виробництва. Все це забезпечує роботою тисячі людей. Серед них є і громадяни, котрі потребують особливої уваги.

Так, вісім найменувань комплектуючих поставляє місцеве підприємство «Українського товариства сліпих» (УТОС). Йдеться про розподільчі проставки, ущільнювальні коробочки, пустотоутворювачі, диски для пил, болти та маркувальні знаки. Частина продукції залізничного призначення у загальному обсязі виробництва Коростенського навчально-виробничого підприємства «УТОС», на якому працює 300 чоловік, становить 45—50 %. І з кожним роком ця цифра збільшується.

Підприємство готове до нарощування обсягів виробництва у разі інтенсифікації оновлення залізничної інфраструктури. Адже проектні потужності заводу сягають 111 тис. м3 збірного залізобетону на рік. Нині цей потенціал використовується наполовину. Сподіваються заводчани і на розширення ринків збуту. Зокрема, отримані сертифікати відповідності європейським нормам, є досвід випуску шпал для суміщеної колії 1520 та 1435 мм (на прикордонних дільницях).

Окрім шпал, підприємство спроможне випускати бруси для стрілочних переводів, лотки для систем водовідведення, бордюри, фундаментні блоки та іншу продукцію. Були б тільки замовлення.

В. о. голови правління ПрАТ «Коростенський завод ЗБШ» Василь Куницький: mkl.jpg

«Реформування і перехід під корпоративне управління ПАТ «Укрзалізниця» нашого підприємства дало в поточному році дуже позитивні результати. Ми отримали набагато більше замовлень, завдяки яким отримали дохід і змогли спрямувати кошти у розвиток виробництва. Отже, сподіваємося на плідну роботу і в подальшому».

 
Для додавання коментарiв Ви маєте бути зареєстрованi.
реєстрацiя | авторизацiя
 Квiтень 2017 
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
Нд
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
22
23
24
27
28
29
30
Яка рубрика в «Магістраль-експрес» Вам подобається найбільше?
Вікно у залізницю (19)
Розмова в купе (14)
Сканворд (8)
Особистість (2)

ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников Залізничне перехрестя
 
Усі права захищено © 1992—2010 Редакція газети "Магiстраль"
За повного передруку матеріалу посилання на статтю обов'язкове.
За часткового передруку матеріалів сайту посилання на www.magistral-uz.com.ua обов'язкове.
Контакти: Тел./факс: 465-01-90, E-mail:magistral@uz.gov.ua